Στο μήνυμά του για τη σημερινή εορτή των Χριστουγέννων, ο Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος αναφέρθηκε και στους κινδύνους που διακρίνονται στο άμεσο μέλλον, λέγοντας πως «όλες οι πληροφορίες μιλούν για αφόρητες πιέσεις που θα ασκηθούν με εκβιαστικά διλλήματα και ασφυκτικά χρονοδιαγράμματα για αποδοχή λύσης που αντιστρατεύεται κάθε έννοια δικαίου και που εκ των πραγμάτων θα οδηγήσει στην τουρκοποίηση της πατρίδας μας και στον εκπατρισμό του λαού μας».
Με το μήνυμα του, ο αρχιεπίσκοπος κάλεσε όλους, από το πρόεδρο μέχρι το τελευταίο πολίτη, να αντισταθούν στις πιέσεις αυτές.
Παρά την έντονη επίθεση της κυβέρνησης στο μήνυμα του αρχιεπισκόπου, την οποία και μετέδιδε το κρατικό ΡΙΚ, ο σταθμός αυτός δεν μετέδωσε τίποτε απολύτως από το ίδιο το μήνυμα. Δηλαδή, ακούγαμε να μεταδίδεται μια έντονη κυβερνητική κριτική σε ένα μήνυμα για το οποίο πολλοί από μας δεν είχαμε ιδέα. Ολοφάνερα, κάτι τέτοιο είναι μια ακόμα έξαρση παραβιάσεων της δημοσιογραφικής δεοντολογίας από το κρατικό ΡΙΚ.
Δεν έχουμε δει λοιπόν, μέχρι αυτή τη στιγμή, το μήνυμα του αρχιεπισκόπου από πηγή εμπιστοσύνης. Το πιο πάνω απόσπασμα που αναφέραμε προέρχεται από δημοσιογραφικές αναφορές (εφημ. "Τα Νέα", http://www.tanea.gr/default.asp?pid=41&nid=1231072257). Ενδέχεται, λοιπόν, τα κύρια σημεία και η σημασία του μηνύματος να είναι κάτι άλλο.
Το αγωνιστικό μήνυμα του αρχιεπισκόπου προκάλεσε νέο παροξυσμό στη κυβέρνηση Χριστόφια, που επιτέθηκε στον αρχιεπίσκοπο, μιλώντας για αδικαιολόγητη αναφορά του "σε πολιτικά θέματα". Κατηγόρησε δε τον αρχιεπίσκοπο πως, αντί να ενώνει, προκαλεί το χωρισμό του λαού.
Προφανώς, η κυβέρνηση εννοούσε πως, αφού δεν συμφωνεί με τον αρχιεπίσκοπο, κάθε φορά που αυτός μιλά ...είναι πρόκληση διαφωνίας. Πρόκειται λοιπόν για αυθαίρετη επίθεση της κυβέρνησης εναντίον του αρχιεπισκόπου, μια επίθεση που οφείλεται μόνο στο ότι ο αρχιεπίσκοπος είναι και αυτός ένας από όσους βλέπουν και καταγγέλλουν την επικίνδυνη πορεία της κυρίαρχης πολιτικής. Και μάλιστα, μια φωνή με μεγάλο κύρος και μεγάλη επιρροή, με σαφείς τοποθετήσεις χωρίς συμβιβασμούς (αλλά όχι πάντοτε!), του οποίου οι θέσεις υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της δημοκρατίας δεν επιτρέπουν σε κανένα να τον περιθωριοποιήσει ως εθνικιστή κλπ., και επίσης με θεσμική αυτονομία και την οικονομική δύναμη να δρά.
Το συμπέρασμα λοιπόν πως πρόκειται για αυθαίρετη επίθεση της κυβέρνησης είναι αναπόφευκτο, διότι η κυβέρνηση, εννοώντας σαφέστατα πως ο αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε στη τουρκική κατοχή, εν τούτοις χαρακτήρισε κουτοπόνηρα το μήνυμα του ως αναφορά ...σε πολιτικά θέματα... Κάτι τέτοιο είναι μια ελάχιστα κρυπτόμενη προσπάθεια μείωσης του κύρους και διαστρέβλωσης όσων ο αρχιεπίσκοπος έχει να πει.
Κατά τραγικό τρόπο, και κατά ασυμβίβαστη αντίφαση, ο σημερινός παροξυσμός της κυβέρνησης Χριστόφια γίνεται ακριβώς τη μέρα που το κατοχικό καθεστώς εμπόδισε τη θεία λειτουργεία στο κατεχόμενο Ριζοκάρπασο και την κατεχόμενη Αγία Τριάδα. Με ποιό τρόπο θα ήταν ποτέ δυνατόν στον αρχιεπίσκοπο, και σε οιονδήποτε, να αντιδράσει σε μια τέτοια ενέργεια χωρίς ...να αναφερθεί σε πολιτικά θέματα;;; Τι θα μπορούσε να κάνει ο αρχιεπίσκοπος για τις τουρκικές αυθαιρεσίες, χωρίς να είναι αυτό ...μια δράση πολιτική;;; Και με ποιό τρόπο θα ήταν ποτέ δυνατόν σε οιονδήποτε να αντιδράσει σε μια τέτοια ενέργεια χωρίς να αναφερθεί στην αδιάσπαστη σχέση του Ελληνισμού με την Εκκλησία;;;
Μόλις ξανανοίξει, θα πάμε στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου, και θα αντιγράψουμε εδώ μια παράγραφο για τη στενή σχέση του Κυπριακού Ελληνισμού με την Εκκλησία του --από τη σεβάσμια (και πανάκριβη!, εκδόσεις Μπριλ) "Εγκυκλοπαίδεια του Ισλάμ", στην αρχή του λήμματος Κύπρος.
Προ μερικών ετών, ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος τέλεσε τη θεία λειτουργία στη Κέρκυρα, όπου και χειροτόνησε και ένα ιερέα. Έτσι έφερε τα πράγματα ο Θεός της Ελλάδος, και ο νέος ιερέας ήταν από τη Κύπρο. Το σημείο αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από την ευαισθησία του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, και στην ομιλία που έκανε μετά τη χειροτονία αναφέρθηκε και στη τουρκική κατοχή και στον αγώνα για απελευθέρωση. Τα μέσα ενημέρωσης στην κακούργα Αθήνα επέλεξαν από τη μια να μην αγνοήσουν όσα είπε ο μακαριστός Χριστόδουλος, από την άλλη δε να τα παρουσιάσουν τελείως διαστρεβλωμένα. Έτσι, μετέδωσαν πως ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος αναφέρθηκε πάλι ...σε θέματα εξωτερικής πολιτικής...
Οι παροικούντες την Κερύνειαν θα θυμούνται, ίσως, πως πριν μερικά χρόνια είχε ακουστεί και το ότι, στη κατάσταση που θα προέκυπτε μετά "τη λύση", οι θρησκευτικοί αρχηγοί δεν θα έπρεπε να έχουν δικαίωμα λόγου. Κατά τη πάγια τακτική "μια στο καρφί και μια στο πέταλο", υποτίθεται πως η πρόνοια αναφερόταν στον αρχιεπίσκοπο και στο μουφτή, ο οποίος όμως στόμα έχει και μιλιά δεν έχει. Άρα, αυτός που ενοχλούσε, και ο μόνος που θα λαμβανόταν πρόνοια να φιμωθεί, είναι ο αρχιεπίσκοπος και η Εκκλησία.
-.
Με το μήνυμα του, ο αρχιεπίσκοπος κάλεσε όλους, από το πρόεδρο μέχρι το τελευταίο πολίτη, να αντισταθούν στις πιέσεις αυτές.
Παρά την έντονη επίθεση της κυβέρνησης στο μήνυμα του αρχιεπισκόπου, την οποία και μετέδιδε το κρατικό ΡΙΚ, ο σταθμός αυτός δεν μετέδωσε τίποτε απολύτως από το ίδιο το μήνυμα. Δηλαδή, ακούγαμε να μεταδίδεται μια έντονη κυβερνητική κριτική σε ένα μήνυμα για το οποίο πολλοί από μας δεν είχαμε ιδέα. Ολοφάνερα, κάτι τέτοιο είναι μια ακόμα έξαρση παραβιάσεων της δημοσιογραφικής δεοντολογίας από το κρατικό ΡΙΚ.
Δεν έχουμε δει λοιπόν, μέχρι αυτή τη στιγμή, το μήνυμα του αρχιεπισκόπου από πηγή εμπιστοσύνης. Το πιο πάνω απόσπασμα που αναφέραμε προέρχεται από δημοσιογραφικές αναφορές (εφημ. "Τα Νέα", http://www.tanea.gr/default.asp?pid=41&nid=1231072257). Ενδέχεται, λοιπόν, τα κύρια σημεία και η σημασία του μηνύματος να είναι κάτι άλλο.
Το αγωνιστικό μήνυμα του αρχιεπισκόπου προκάλεσε νέο παροξυσμό στη κυβέρνηση Χριστόφια, που επιτέθηκε στον αρχιεπίσκοπο, μιλώντας για αδικαιολόγητη αναφορά του "σε πολιτικά θέματα". Κατηγόρησε δε τον αρχιεπίσκοπο πως, αντί να ενώνει, προκαλεί το χωρισμό του λαού.
Προφανώς, η κυβέρνηση εννοούσε πως, αφού δεν συμφωνεί με τον αρχιεπίσκοπο, κάθε φορά που αυτός μιλά ...είναι πρόκληση διαφωνίας. Πρόκειται λοιπόν για αυθαίρετη επίθεση της κυβέρνησης εναντίον του αρχιεπισκόπου, μια επίθεση που οφείλεται μόνο στο ότι ο αρχιεπίσκοπος είναι και αυτός ένας από όσους βλέπουν και καταγγέλλουν την επικίνδυνη πορεία της κυρίαρχης πολιτικής. Και μάλιστα, μια φωνή με μεγάλο κύρος και μεγάλη επιρροή, με σαφείς τοποθετήσεις χωρίς συμβιβασμούς (αλλά όχι πάντοτε!), του οποίου οι θέσεις υπέρ των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και της δημοκρατίας δεν επιτρέπουν σε κανένα να τον περιθωριοποιήσει ως εθνικιστή κλπ., και επίσης με θεσμική αυτονομία και την οικονομική δύναμη να δρά.
Το συμπέρασμα λοιπόν πως πρόκειται για αυθαίρετη επίθεση της κυβέρνησης είναι αναπόφευκτο, διότι η κυβέρνηση, εννοώντας σαφέστατα πως ο αρχιεπίσκοπος αναφέρθηκε στη τουρκική κατοχή, εν τούτοις χαρακτήρισε κουτοπόνηρα το μήνυμα του ως αναφορά ...σε πολιτικά θέματα... Κάτι τέτοιο είναι μια ελάχιστα κρυπτόμενη προσπάθεια μείωσης του κύρους και διαστρέβλωσης όσων ο αρχιεπίσκοπος έχει να πει.
Κατά τραγικό τρόπο, και κατά ασυμβίβαστη αντίφαση, ο σημερινός παροξυσμός της κυβέρνησης Χριστόφια γίνεται ακριβώς τη μέρα που το κατοχικό καθεστώς εμπόδισε τη θεία λειτουργεία στο κατεχόμενο Ριζοκάρπασο και την κατεχόμενη Αγία Τριάδα. Με ποιό τρόπο θα ήταν ποτέ δυνατόν στον αρχιεπίσκοπο, και σε οιονδήποτε, να αντιδράσει σε μια τέτοια ενέργεια χωρίς ...να αναφερθεί σε πολιτικά θέματα;;; Τι θα μπορούσε να κάνει ο αρχιεπίσκοπος για τις τουρκικές αυθαιρεσίες, χωρίς να είναι αυτό ...μια δράση πολιτική;;; Και με ποιό τρόπο θα ήταν ποτέ δυνατόν σε οιονδήποτε να αντιδράσει σε μια τέτοια ενέργεια χωρίς να αναφερθεί στην αδιάσπαστη σχέση του Ελληνισμού με την Εκκλησία;;;
Μόλις ξανανοίξει, θα πάμε στη βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου, και θα αντιγράψουμε εδώ μια παράγραφο για τη στενή σχέση του Κυπριακού Ελληνισμού με την Εκκλησία του --από τη σεβάσμια (και πανάκριβη!, εκδόσεις Μπριλ) "Εγκυκλοπαίδεια του Ισλάμ", στην αρχή του λήμματος Κύπρος.
Προ μερικών ετών, ο μακαριστός αρχιεπίσκοπος Αθηνών Χριστόδουλος τέλεσε τη θεία λειτουργία στη Κέρκυρα, όπου και χειροτόνησε και ένα ιερέα. Έτσι έφερε τα πράγματα ο Θεός της Ελλάδος, και ο νέος ιερέας ήταν από τη Κύπρο. Το σημείο αυτό δεν πέρασε απαρατήρητο από την ευαισθησία του αρχιεπισκόπου Χριστόδουλου, και στην ομιλία που έκανε μετά τη χειροτονία αναφέρθηκε και στη τουρκική κατοχή και στον αγώνα για απελευθέρωση. Τα μέσα ενημέρωσης στην κακούργα Αθήνα επέλεξαν από τη μια να μην αγνοήσουν όσα είπε ο μακαριστός Χριστόδουλος, από την άλλη δε να τα παρουσιάσουν τελείως διαστρεβλωμένα. Έτσι, μετέδωσαν πως ο αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος αναφέρθηκε πάλι ...σε θέματα εξωτερικής πολιτικής...
Οι παροικούντες την Κερύνειαν θα θυμούνται, ίσως, πως πριν μερικά χρόνια είχε ακουστεί και το ότι, στη κατάσταση που θα προέκυπτε μετά "τη λύση", οι θρησκευτικοί αρχηγοί δεν θα έπρεπε να έχουν δικαίωμα λόγου. Κατά τη πάγια τακτική "μια στο καρφί και μια στο πέταλο", υποτίθεται πως η πρόνοια αναφερόταν στον αρχιεπίσκοπο και στο μουφτή, ο οποίος όμως στόμα έχει και μιλιά δεν έχει. Άρα, αυτός που ενοχλούσε, και ο μόνος που θα λαμβανόταν πρόνοια να φιμωθεί, είναι ο αρχιεπίσκοπος και η Εκκλησία.
-.
0 Σχόλια