Οπως συμβαίνει πολύ, πολύ συχνά στο διαδίκτυο, ένα ψήγμα αλήθειας παρουσιάζεται παραπλανητικά και πασπαλισμένο με κάμποσα ψέματα.
Από τον Δεκέμβριο 2012 έφτασε μια είδηση για ένα αυτοκίνητο που κινείται με υδρογόνο, και το οποίο κατασκεύασε μια ελληνική ομάδα στο πανεπιστήμιο Κρήτης. Κέντρο βάρους της είδησης, όμως, είναι πως για γραφειοκρατικούς λόγους δεν δόθηκε άδεια για τη μαζική παραγωγή αυτής της φοβερής εφεύρεσης στην Ελλάδα. Τα πράγματα είναι διαφορετικά.
Αυτή είναι η σελίδα της ομάδας που έκανε το αυτοκίνητο:
Στη σελίδα της, η ομάδα λέει πως σ' ένα πρόσφατο διαγωνισμό που έκανε η εταιρεία Σιελλ, τον Ιούνιο του 2012, πήραν τη τέταρτη θέση στη κατηγορία της κατανάλωσης. Ισως είναι πολύ νωρίς για να αρχίσουν βιομηχανική παραγωγή.
Κάποιος όμως έγραψε σε ένα ιστολόγιο το αντίθετο..., και η είδηση άρχισε να κυκλοφορεί. Οχι η πηγή των γεγονότων, μα η παραπλανητική τους παρουσίαση.
Δεν αναφέρουν τίποτε από αυτά τα εντυπωσιακά αποτελέσματα για 434 χιλιόμετρα με ένα λίτρο υδρογόνου. Και φαίνεται να μετρούν τη κατανάλωση διαφορετικά, σαν χιλιόμετρα ανά κιλοβατώρα (χμ ανά κβω).
Σε κάθε περίπτωση, ε...., δεν μετράς το υδρογόνο σε λίτρα, διότι είναι αέριο. Αν δώσεις τον όγκο, πρέπει να δώσεις και τη πίεση και τη θερμοκρασία. Οπότε, αυτά τα "434 χιλιόμετρα ανά λίτρο" είναι ένα καλό σημείο πως εδὠ πρόκειται για μιαν ακόμα παραπλανητική και ψευδή είδηση.
Στην ίδια σελίδα, βρίσκει κανείς και μιαν επιστολή συγχαρητηρίων της υπουργού παιδείας, με ημερομ. τον Ιούνιο 2011:
http://www.minedu.gov.gr/publications/docs2011/epistolh_ypoyrgoy_110603.pdf
-.
0 Σχόλια