Επανάσταση και αυτοπεποίθηση

Από τον Ιούλιο (Ιούνιο;) του 1995 βρέθηκα στο γραφείο των Φίλων (...), στην Αθήνα. Εκείνο το καλοκαίρι πήγα πολύ λίγες φορές στη θάλασσα. Αντί να είμαι στη θάλασσα, ήμουν μέσα στο καμίνι της Αθήνας, με τα τσιμεντένια κτίρια και το ελάχιστο φύσημα ανέμου.

Μια από τις δουλειές που κάναμε ήταν και η έκδοση του περιοδικού, της «Φωνής του Κουρδιστάν». Κατά τον Οκτώβριο, ή ίσως και αρχές Νοεμβρίου, ετοιμάζαμε το τεύχος για τον Νοέμβριο. Τον Νοέμβριο όμως είναι η επέτειος ίδρυσης του ΠΚΚ, του Εργατικού Κόμματος του Κουρδιστάν. Ο Κούρδος φίλος μου, λοιπόν, που ήδη είχε μάθει κάποια Ελληνικά, μου είπε «Στο εξώφυλλο θα βάλουμε ένα τίτλο "Ζήτω η 18η επέτειος από την ίδρυση του ΠΚΚ"». Το ΠΚΚ όμως ιδρύθηκε στις 27 Νοεμβρίου 1978, οπότε κι εγώ του είπα, «Μα, δεν είναι η 18η επέτειος, είναι η 17η».



Ο φίλος μου επέμενε, και έλεγε πως έπρεπε να γράψουμε «18 χρόνια από την ίδρυση του ΠΚΚ». Επέμενα όμως κι εγώ, διότι..., ε, ήταν λάθος τα «18 χρόνια», και ο ειδικός για την Ελληνική γλώσσα ήμουν, βέβαια, ...εγώ!! Δεν μπορούσα να αφήσω να γίνει τέτοιο λάθος, θα μας κορόϊδευε ο κάθε «επαναστάτης» της Αθήνας... Στο τέλος συμβιβαστήκαμε να γράψουμε «Γιορτάζουμε την είσοδο στα 18 χρόνια του ΠΚΚ». Νομίζω το εισηγήθηκα εγώ. Ε, ναι. Άμα είσαι επαναστατικό κίνημα, κάθε νέος χρόνος είναι μια ακόμη επιτυχία, διότι οι τούρκοι δεν κατάφεραν ακόμη να σε εξαφανίσουν.

Μετά από λίγες μέρες βρήκα σε μιαν εντοιχισμένη ντουλάπα μια στοίβα με παλιά τεύχη του περιοδικού. Ήτανε τρία-τέσσερα από κάθε τεύχος, και η στοίβα σταματούσε στο Φεβρουάριο του 1994. Σκέφτηκα πως ίσως ήταν μια συλλογή τευχών που για κάποιο λόγο έκανε ο Θεόφιλος Γεω., μέχρι που σκοτώθηκε από τους τούρκους στις 21 Μαρτίου 1994.

Ανάμεσα στα τεύχη αυτά ήταν και το τεύχος του Νοεμβρίου 1993, που το επιμελήθηκε ο Θεόφιλος, και έγραφε στο εξώφυλλο «Ζήτω η 15η επέτειος από την ίδρυση του ΠΚΚ».

Αμέσως, πήγα και βρήκα το φίλο μου τον Κούρδο. Του έδειξα το τεύχος και του είπα «Πως γίνεται το 1993 να είναι η 15η επέτειος, και φέτος, δυο χρόνια από τότε, να είναι η 18η;».

Ο Κούρδος φίλος μου έκανε λίγο πως τάχα σκέφτεται, και με μια φωνή που ακόμα ακούω είπε: «Α, ναι... Αυτό δείχνει..., πόσο γρήγορα αναπτύσσεται το κίνημά μας!»

** ** ** **


Η φωτογραφία είναι από το φετεινό γιορτασμό για την επέτειο ίδρυσης του ΠΚΚ. Πρέπει να έγινε στη μεγάλη βάση του Καντίλ, με παρόντα τον αρχηγό των ανταρτών Καραγιλάν. Το πανώ πίσω γράφει «40 salvegera ΡΚΚ...». Sal είναι το έτος, οπότε salvegera ίσως είναι η επέτειος. Φαίνεται πως γιορτάζουν τα 40 χρόνια από την ίδρυση του ΠΚΚ. Ισως, εν τέλει, να μην είναι παρά ένα πολιτιστικό χαρακτηριστικό, σχετικά με το πως μετρά κανείς τις επετείους.



Στην άλλη φωτογραφία είναι η Rezan Zugurli, που σε ηλικία 25 χρονών είναι η δήμαρχος του χωριού Φις. Το σπίτι που φαίνεται πίσω είναι αυτό όπου έγινε η ίδρυση του ΠΚΚ, και ανήκει στην οικογένειά της.

Στην άλλη φωτογραφία είναι το σπίτι στο χωριό Φις όπου έγινε η ίδρυση του ΠΚΚ. Η νεαρή γυναίκα είναι η Rezan Zugurli, που σε ηλικία 25 χρονών είναι η δήμαρχος του χωριού Φις. Το σπίτι ανήκει στην οικογένειά της.


Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Τελευταία δημοσίευση