βιβλιοφιλικό


Ογκόλιθος, αληθινά. Το πήρα κάπου στις αρχές του 80. Τότε που τα βιβλία είχαν μια δραχμή τη σελίδα, και τα αριστερά είχαν μισή δραχμή τη σελίδα. Το διάβασα και θυμούμαι πως μου άρεσε πολύ. Μου άρεσε σαν βιβλίο, με το παλιό χαρτί, με τη μυρωδιά του. Με όλα όσα έλεγε για τη προϊστορία, που πολύ με ενδιέφερε και μ' ενδιαφέρει.

Μα από τότε... Διαβάσαμε κι άλλα. Μάθαμε πως οι θεωρίες του Μαρξ και του Εγκελς ήταν βασισμένες σε ένα βιβλίο, νομίζω του Μπαχόφεν;, που ακόμα και τότε λογαριαζόταν για ξεπερασμένο.

Σήμερα, η ανθρωπολογία και η εθνολογία ΔΕΝ θεωρούν πως υπήρχε κάποτε μια γενική μητριαρχία και πατριαρχία. Όταν χρειάζεται, μιλούν για μητρογραμμική κοινωνία, όχι για μητριαρχία.

Τε'ς πα', αληθινός ογκόλιθος το βιβλίο εκείνο, μα δεν θα συνιστούσα τη χρήση του για να κρατά τη πόρτα στη θέση της. Έχω μια εκτίμηση στα παλιά βιβλία.

Το ψηφιακό αρχείο έχει δίκιο. Όντως, πρόκειται για έκδοση του 1975!! Πως μου διέφυγε!! Δεν θα ήμουν πολύ προσεκτικός τότε. Τόσες δεκαετίες, ήμουν με την εντύπωση πως είναι έκδοση ...του 1950!! Ναι, ήταν του 1950, αλλά το επανεκδόσανε.

Πάρτε κι αυτό, νάχετε.
Νυχτερίδες κι αράχνες.
Ευτυχώς που μου το θυμίσαν, να καθαρίσω λίγο.




Από ψηλά, βλέπεις τα πράγματα πιο πλατιά και πιο βαθιά.
Ανάμεσα από τις γραμμές, βλέπεις από ψηλά.
Εδώ, λείπει ο Ευκλείδης, και τα μη ευκλείδεια.



-.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια

Τελευταία δημοσίευση