Θλιβερό άρθρο του Ανδριανόπουλου για το Ισλάμ

Προχτές δημοσιεύτηκε στον ιστότοπο in.gr ένα άρθρο του Ανδρέα Ανδριανόπουλου, με τίτλο «Συμβατό το Ισλάμ με τη δημοκρατία;»

https://www.in.gr/2020/06/24/apopsi/symvato-islam-ti-dimokratia/

Όπως και ο τίτλος, το άρθρο εξετάζει, μέσα από κείμενα του Ισλαμ, το κατά πόσον το Ισλάμ είναι συμβατό ....με τη δημοκρατία....




Πρόκειται λοιπόν για ένα ακόμα άρθρο στο ρεύμα όλων εκείνων των ερμηνειω΄ν που μας λένε πως, επειδή έτσι κι έτσι γράφει το τάδε χαρτί, άρα έτσι έγινε, κι έτσι είναι όλη η Ισλαμική ιστορία, όλη η ιστορία των ισλαμικών χωρών.

Για να μη πάμε πολύ μακριά.... Προφανώς ο Ανδριανόπουλος δεν έχει ιδέα από όσα γίνονται. Στο Ροζαβά, στη βόρειο Συρία, οι Κούρδοι νέοι και νέες, μαζί με τους συμμάχους τους Άραβες, Τσερκέζους, Ασσύριους και άλλους, πολέμησαν και νίκησαν τους ψυχοπαθείς τρομοκράτες του «Ισλαμικού χαλιφάτου». Οι πιο πολλοί από αυτούς είναι μουσουλμάνοι. Οπότε, καταρρίπτεται η αντίληψη πως όλα όσα σχετίζονται με ισλαμικές χώρες και κοινωνίες ερμηνεύονται απόλυτα ....με το Κοράνι....

Εκτός από αυτό το γενικό θεωρητικό λάθος, ο Ανδριανόπουλος κάνει κι άλλο λάθος. Ξεκινά αναφέροντας μας μιαν έκδοση με κείμενα μουσουλμάνων συγγραφέων, παρατηρεί όμως πως δεν διαφαίνεται σε ποιαν από τις τρεις σχολές ερμηνείας του Ισλάμ ανήκουν οι συγγραφείς (και αναφέρει ...τέσσερα ονόματα σχολών). Ο Ανδριανόπουλος, λοιπόν, δεν αγνοεί πως και οι μουσουλμάνοι ανακάλυψαν τον απέραντο ωκεανό της ερμηνείας. Παρ' όλα αυτά, επιμένει να εξηγεί το ρεύμα των μεταναστών ....σαν προϊόν της τάδε παραγράφου του Ισλάμ...

Ε, καλά, πριν δέκα χρόνια γιατί δεν υπήρχε τέτοιο ρεύμα μεταναστών; Δεν υπήρχαν τότε μουσουλμάνοι; Γιατί ο ερτογάν, ο οποίος προβάλλει το Ισλάμ σαν την ιδεολογία της επεκτατικής πολιτικής του, συγκρατεί κατά καιρούς το ρεύμα των μεταναστών;


== Λάθος παραπομπές

Ο Ανδριανόπουλος δεν αποδίδει σωστά και τις παραπομπές που δίνει. Αλλού τους δίνει άλλο νόημα, αλλού η παραπομπή είναι λάθος.

Λέει λοιπόν ο Ανδριανόπουλος:

Η έννοια της «παραπλάνησης» (Τακίγια) προβλέπεται στο Κοράνι κι επιτρέπει στους πιστούς να εξαπατούν τους άπιστους, κάνοντας δηλαδή πράγματα που δεν πιστεύουν, προκειμένου να υπερασπιστούν το Ισλάμ.

Για αυτή τη τακίγια δεν μας δίνει καμμιάν παραπομπή. Τετοιο πράμα δεν υπάρχει στο Κοράνι. Υποψιάζομαι πως είναι μύθος ενός αντι-ισλαμικού σωβινισμού.

Ολες οι υποχρεώσεις που έχουν αναληφθεί εγκαταλείπονται τη στιγμή που το επιβάλλει το συμφέρον της θρησκείας (λ.χ. Κοράνι 9:3 και 3:28).

Η φράση «τη στιγμή που το επιβάλλει το συμφέρον της θρησκείας» δεν υπάρχει στο Κοράνι. Είναι ευγενής, ή λιγότερο ευγενής, προσφορά του Ανδριανόπουλου.

Η σούρα 9 είναι η σούρα στην οποία στηρίζεται μεγάλο μέρος της προπαγάνδας κατά του Ισλάμ. Στη πραγματικότητα, το νόημα της είναι τούτο: Όταν οι πιστοί κάνουν συμφωνίες με τους άπιστους, πρέπει οι πιστοί να τηρούν τις συμφωνίες αυτές. Αν όμως οι άπιστοι τις παραβούν, τότε οι πιστοί δεν υπόκεινται πια στις υποχρεώσεις που ανέλαβαν. Συνήθως, παραλείπουν όλο το σχετικό απόσπασμα, και μας λένε τι γράφει το Κοράνι για τις αντιδράσεις των πιστών σε όσους παρασπονδήσουν μαζί τους.

Ο στίχος 3:28 λέει πως, όσο μπορούν, οι πιστοί πρέπει να προτιμούν να έχουν σχέσεις με άλλους πιστούς. Ε, καλά, εμείς τι άλλο λέμε, δηλαδή; Μήπως είναι άγνωστη στο Χριστιανισμό η έννοια της διακοπής κοινωνίας;


Στα Χαντίτ υπάρχουν πολλές σχετικές παραινέσεις που χτίζουν με επιτυχία το προφίλ το καλοπροαίρετου και φιλειρηνικού φίλου (Σαχίχ Μπουχαρί, τόμος 5, Βιβλίο 59, Χαντίντ 36).

Εγώ δεν ξέρω «παραινέσεις που χτίζουν με επιτυχία το προφίλ το καλοπροαίρετου και φιλειρηνικού φίλου». Παραπομπές με στοιχεία Σαχίχ Μπουχάρι τόμος 5, βιβλίο 59, υπάρχουν αρκετές. Αλλά με στοιχείο Χαντίντ 36 δεν υπάρχει.


== Ισλαμ και δημοκρατία

Λέει ο αρθρογράφος πως

η δημοκρατία στηρίζεται στη λαϊκή κυριαρχία, που μπορεί να αλλάξει τα πάντα. Το Ισλάμ (=Υποταγή) στηρίζεται στην προσήλωση στα λόγια του Προφήτη. Που δεν αλλάζουν. Είναι λοιπόν συμβατά;

Και ο Χριστός και η Καινή Διαθήκη δεν αλλάζει. Αλλά αυτό δεν εμπόδισε τις χριστιανικές χώρες να έχουν πάμπολλες ιστορικές και ιδεολογικές εξελίξεις. Ένας είναι ο Χριστός, μια η Καινή Διαθήκη, μα οι Ορθόδοξοι, οι Καθολικοί και οι προτεστάντες είναι λεγεών.

Να λες, «έτσι γράφει το Κοράνι, άρα το ισλάμ δεν είναι συμβατό με τη δημοκρατία, είναι μόνο ένα ρηχό σόφισμα. Είναι μια άθλια κοινωνιολογία. Είναι ένας χριστιανικός σωβινισμός, που δεν γίνεται αντιληπτός επειδή έχουμε τα χίλια χρόνια πολέμου με τη τουρτζιά, έχουμε τη κατοχή στη Κύπρο, κι έχουμε και το πρόβλημα με τους μετανάστες που στέλνει η τουρκία.

Δεν μπορούμε να ανάγουμε τα κείμενα των θρησκειών σε μιαν απόλυτη, άκαμπτη εξήγηση για τις χώρες όπου αυτές οι θρησκείες επικρατούν. Διότι... η θρησκεία μπορεί να λέει ο,τιδήποτε, μα αυτό ποτέ δεν εμπόδισε να υπάρχουν πάμπολλα δόγματα, ομολογίες και ρεύματα, τόσο μέσα στο Ισλάμ όσο και μέσα στο Χριστιανισμό.

Μα ούτε και το τι λέει μια ομολογία ή ένα ρεύμα είναι αρκετό για να εξηγήσουμε και να καταλάβουμε την ιστορία του. Διότι μπορεί να λέει ο,τιδήποτε, μα αυτό καθόλου δεν σημαίνει πως οι οπαδοί αυτού του ρεύματος θα κάνουν ....ακριβώς ό,τι λέει η πίστη τους!! Μπορεί μια χαρά να είναι κακοί μουσουλμάνοι, ή κακοί Χριστιανοί.

Δεν μπορεί λοιπόν να φέρνουμε παραγράφους από τα ιερά κείμενα για να εξηγούμε με μια μόνη, άκαμπτη αιτία όλα όσα έγιναν και γίνονται. Πρέπει πάντα να γίνεται διάκριση ανάμεσα στο τι λέει το Κοράνι, τι λένε οι ερμηνείες του Κορανίου, τι λένε οι διάφορες ομολογίες και ρεύματα, και τι λένε ή κάνουν οι μουσουλμάνοι σε κάθε εποχή και διαφορετική χώρα. Και προφανώς, όλα αυτά δεν μπορούν να καθορίσουν απόλυτα και το τι θα σκεφτεί και θα κάνει ο κάθε μουσουλμάνος ξεχωριστά.


== Το Ισλαμ, και... η υποταγή

Ο Ανδριανόπουλος αναφέρει αρκετές φορές πως Ισλαμ σημαίνει υποταγή. Ε, καλά, σε ποιό συμπέρασμα οδηγεί αυτό; Δεν άκουσε ποτέ ο Ανδριανόπουλος ονόματα όπως Χριστόδουλος; Θεόδουλος;  Δεν άκουσε ποτέ πως «Βαφτίζεται ο δούλος του Θεού Ανδρέας»; Κατά πως ήξερα, πάντοτε ο Ανδριανόπουλος ήταν δεξιός. Τώρα.... ανακάλυψε τη γοητεία της εξέγερσης; θα μας βάζει Άρη Βελουχιώτη και Γρηγόρη Αυξεντίου;

Στο άρθρο του, ο Ανδριανόπουλος αμφισβητεί και τη χρυσή εποχή του Ισλάμ. Και αναφέρει κι ένα βιβλίο ως απόδειξη.

The Myth of the Andalusian Paradise: Muslims, Christians, and Jews under Islamic Rule in Medieval Spain
Dario Fernandez-Morera
https://1lib.eu/book/2765525/d5ba65

Δυστυχώς γι' αυτόν, αιώνια μνημεία της Αραβικής και Ισλαμικής συμβολής στην επιστήμη είναι όροι και έννοιες όπως άλγεβρα και αλγόριθμος. Είναι όροι όπως ζενίθ και ναδίρ, Αλγκόλ, Ρίγελ και Αλδεβαράν, και πολλά άλλα. Αυτά είναι τα _αραβουργήματα_ των Αράβων.


== Πρόβλημα με τους μετανάστες, όχι με το Ισλαμ

Έχουμε, λοιπόν, πρόβλημα με τους μετανάστες. Είναι πολλοί, έχουμε μεγάλες πολιτιστικές διαφορές μαζί τους. Στις σημερινές ιδεολογικές και οικονομικές περιστάσεις η ενσωμάτωσή τους είναι δύσκολη έως αδύνατη. Δυστυχώς, οι ερχόμενοι ως μετανάστες πρέπει να απελαύνονται. Να γίνονται δεκτοί οι πολιτικοί πρόσφυγες. Αλλά αυτό δεν σημαίνει πως μπορεί ο καθείς να λέει ό,τι θέλει, ακόμα και παραποιώντας τις παραπομπές του, και με θεωρητικές εξηγήσεις πρωτόλειες.
-.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια