Η καταστροφή του βαθυσκάφους «Τιτάν»

Τι προκάλεσε την καταστροφή του βαθυσκάφους «Τιτάν»;

Το βαθυσκάφος ήταν κατασκευασμένο από τιτάνιο, το σκληρότερο υλικό που ξέρουμε, και από ανθρακονήματα (γραφήνη). Είχε πάχος 12,5 πόντους. Ωστόσο δεν είναι ακόμα γνωστό πως συμπεριφέρονται τα υλικά αυτά σε ακραίες συνθήκες καταπόνησης.

Πέρα από αυτό, στη κατασκευή του βαθυσκάφους υπήρξαν πολλές αβαρίες για λόγους οικονομίας.


Oceangate Submarine Disaster - What REALLY Happened
Two Bit da Vinci


Υπήρξαν προειδοποιήσεις για την επικινδυνότητα του, ήδη από το 2018. Οι προειδοποιήσεις αγνοήθηκαν, και ο μηχανικός που προειδοποίησε απολύθηκε. Η εταιρεία τον κατηγόρησε πως αποκάλυψε εμπορικά μυστικά της. Αργότερα έκανε συμφωνία μαζί του, με άγνωστο περιεχόμενο. Φαίνεται πως η συμφωνία περιλάμβανε και την εχεμύθεια των δυο μερών για το περιεχόμενο της συμφωνίας, μα κα για ό,τι αφορά το βαθυσκάφος.

Το βαθυσκάφος λειτουργούσε υπό πίεση. Πιεζόταν στην κατάδυση, και αποσυμπιεζόταν στην ανάδυση. Αυτός ο κύκλος συμπίεσης και αποσυμπίεσης είχε συνέπειες στην αντοχή και στη στερεότητα της κατασκευής --το ίδιο που συμβαίνει και στα αεροπλάνα. Ίσως μπορούσε να αντέξει μόνο μια κατάδυση, και μετά να αποσυρόταν. Αλλά χρησιμοποιήθηκε πολλές φορές.

Δεν έγιναν ποτέ έλεγχοι για την αντοχή του στο βάθος που προοριζόταν. Προ καιρού είχε πράγματι βαθμολογηθεί για μικρότερο βάθος. Μα... μετά η βαθμολογία αγνοήθηκε και του δόθηκε χαρακτηρισμός για μεγαλύτερο βάθος.

Η θυρίδα έκλεινε και στερεωνόταν από έξω με 70 βίδες. Όσοι ήταν μέσα έπρεπε να περιμένουν να τους ανοίξουν. Ακόμα και αν το σκάφος ανέβαινε στην επιφάνεια, έπρεπε να βρεθεί για να το ανοίξουν. Αλλιώς οι επιβάτες θα πάθαιναν ασφυξία όντας στην επιφάνεια.

Η επικοινωνία είχε διακοπεί και σε προηγούμενες καταδύσεις. Δεν υπήρχε και δεν προστέθηκε εναλλακτικός τρόπος επικοινωνίας. Δεν υπήρχε σύστημα γεωγραφικού εντοπισμού, διότι δεν λειτουργεί σε μεγάλα βάθη. Το χειριστήριο του σκάφους ήταν ένα χειριστήριο ....για βιντεοπαιχνίδια, παντελώς φτηνιάρικο και ακατάλληλο για μεγάλες απαιτήσεις.

Με όλες αυτές τις προειδοποιήσεις και την κατασκευή με προδιαγραφές λιγότερες από τις απαιτούμενες, το βαθυσκάφος ήταν μια προαναγγελθείσα καταστροφή. Αγνόησαν τις προειδοποιήσεις για να έχουν κέρδος από τους επιβάτες. Αλλιώς, θα έπρεπε να αυξήσουν πολύ το κόστος του ταξιδιού, ώστε να μπορούν να αντικαθιστούν το σκάφος ακόμα και μετά από μια μόνο κατάδυση.

Ένας από τους επιβάτες ήταν και ο ίδιος ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας. Πρέπει να θεωρούμε σίγουρο πως ήξερε τις προειδοποιήσεις και τους τεχνικούς περιορισμούς του σκάφους. Παρ' όλα αυτά, έβαλε τον ίδιο τον εαυτό του στον μεγάλο αυτό κίνδυνο. Μάλλον θα ήθελε να δώσει το μήνυμα πως το σκάφος του είναι ασφαλές. Τραγικώς, φάνηκε πως δεν ήταν.


Προτρέπουμε θερμά να ανταμείψετε τον δημιουργό της ταινίας για τον κόπο του, πατώντας το σχετικό κουμπάκι, ή και εγγραφόμενοι στο κανάλι του.

-.

Δημοσίευση σχολίου

0 Σχόλια